Doprava z letiště Praha
Zvyšující se počet cestujících každoročně odbavených na letišti si žádá modernější a hlavně kapacitnější způsoby přepravy. Současná situace umožňuje cestujícímu při cestě z letiště následující možnosti: Využít služeb pražské MHD Autobusem č. 119 na konečnou metra A Dejvická a odtud metrem do centra, celková nominální doba jízdy na Václavské náměstí 30 minut, v praxi ve špičkách často až 50 minut. Autobusem č. 100 na konečnou metra B Zličín a odtud metrem do centra, celková nominální doba jízdy na Václavské náměstí 35 minut, zpravidla jen minimálně ovlivněna zácpami ve městě. Autobusem č. 179 na zastávku metra B Nové Butovice a odtud metrem do centra, celková nominální doba jízdy na Václavské náměstí 55 minut, jen minimálně ovlivněna zácpami ve městě. Použít soukromou autobusovou dopravou různých společností provozující „letištní autobusy“ (provozují např. České aerolinie, Student Agency apod.) Doba jízdy je srovnatelná s MHD. Autobusy navazují na další linky týchž společností (zejména spoje do Brna). Použít autobusový spoj Airport Express (AE) [1] provozovaný DPP ve spolupráci s Českými drahami do stanice Praha Hlavní nádraží. Tento spoj je možné využít s jízdenkou ČD vystavenou odkudkoliv do stanice "Praha-letiště (NAD)". Alternativně lze zakoupit jízdenku za 50 Kč přímo u řidiče. Doba jízdy je 40 minut a interval 30 minut. Použít taxi. Protože uvedené způsoby dopravy jsou časově náročné a málo kapacitní, zvažuje se výstavba nových dopravních spojení s centrem Prahy, popř. dalšími městy ČR. V současné době je skloňováno především prodloužení metra A, přičemž nejčastěji zmiňovaná varianta přes Motol má náklady na vybudování 38 mld. Kč a pravděpodobný termín dokončení ne dříve než v roce 2016. Další možností je částečné prodloužení metra ve směru Evropské třídy a jeho pokračování nadzemní dopravou, nebo modernizace buštěhradské dráhy Praha - Kladno a její převedení přímo přes letiště. Posledně uvedená varianta, zvaná lidově výstavba rychlodráhy, se setkává s velkým odporem některých obyvatel a zejména politických představitelů Prahy 6, především z důvodů potenciálního zdroje hluku. Rychlodráha by každopádně zkrátila cestu na letiště na cca 20-25 minut s možností nasadit vysoce kapacitní soupravy. Poslední skloňovanou variantou je napojení letiště na systém vysokorychlostních tratí, kdy by přes letiště procházela trať Praha - Plzeň (- Norimberk) a Praha - Ústí nad Labem (- Berlín). Vzhledem ke stavu rozpracovanosti těchto tratí ČR nelze předpokládat realizaci před rokem 2020,